דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קיץ.. קיץ.. קיץ.. 

מאת    [ 31/01/2007 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 5908 פעמים ]

הולך ומתקרב לו הקיץ ועמו הימים והלילות החמים, השמש החזקה והרצון למצוא קרירות בכל מקום. תקופת האביב מעבירה אותנו מהקור אל החום, על כל מה שמשתמע מכך (מצב רוח, מצב חברתי, יציאה החוצה, היפתחות, מאכלים קלילים וקרירים יותר ועוד).
לקראת הקיץ יהיה חשוב לשנות את החשיפה שלנו לשמש. אם עד עכשיו שמחנו וברכנו על כל שביב של חמימות ונעימות בשמש החורפית, שמש הקיץ יכולה להיות קטלנית ועלינו ללמוד כיצד לנצל את תכונותיה הטובות ולהימנע מיכולתה המזיקה.
חשיפה לשמש חשובה לנו מעצם היותנו יצורים חיים. בלעדיה אין חיים וכל הטבע זקוק לה נואשות. ניתן להבחין שהחיים באזור קו המשווה, בו כמות השמש היא הגדולה ביותר, מגיעים למלוא הפוטנציאל שלהם וככל שמתקדמים לאזורים בהם ישנה פחות שמש, יהיה גם פחות גיוון בצורות החיים ובהתפתחות שלהם. היא מאפשרת את קיום תהליך הנשימה של הצמחים, שמספק לנו חמצן לנשימה ומטהר מעודפי דו- תחמוצת הפחמן שיש בסביבתנו (לכן כדאי ורצוי שיהיו צמחים מסביב ובתוך הבית, לא רק ליופי ולצבע, אלא גם לנשימה). תהליך זה הוא גם המביא להיווצרות הפחמימות בצמחים. צבעי הפירות, הירקות, הפרחים, הפרפרים, הציפורים ושאר החיות קשורים לשמש. השמש גם מאפשרת ייצור ויטמין D החשוב לספיגת סידן ואשלגן. הוא נוצר בעור כתוצאה מחשיפה לשמש. ע"כ במדינות שהתברכו פחות מישראל, וכמות השמש בהן נמוכה יחסית, יש לדאוג לצרוך מזונות המכילים D בצורתו הטבעית או בתוספות למזון. בלעדיו, גם אם נאכל המון סידן, לא נוכל להטמיעו ויכולות להיווצר מחלות כמו שחפת, רככת, אוסטיאופרוזיס ובעיות הקשורות בשיניים.
השמש קשורה גם למצב כדוריות הדם האדומות שלנו ולהמוגלובין וחוסר חשיפה יכול להוביל גם לאנמיה.
השפעת השמש מגיעה עד לשרירים ולעצבים והיא חשובה גם לעור. יש לה חשיבות בכל תהליכי הגדילה, הבנייה וההתפתחות (הריון, גדילה, גיל התבגרות, גיל המעבר, לשברים ועוד).
ישנם יתרונות רבים לשמש, אך אל לנו להתעלם מן התקופה בה אנו חיים. בתקופה זו באים לידי ביטוי הנזקים הגדולים שעשינו כולנו, כבני אדם, לכדור הארץ. דרך התבטאות אחת של הנזק היא בהרס הולך ומתגבר של שכבת האוזון המגינה עלינו מפני קרינתה הישירה של השמש.
השמש עם עוצמתה המחייה הגדולה, יכולה להזיק באותה המידה אם לא משתמשים בכוחה בחוכמה. ביכולתה להאיץ תהליכי חיים ובנייה ולגרום לגידולים ולסרטן.
מאחר ואנו מעונינים לקבל את הדברים הטובים שיש לשמש להציע לנו, עלינו להיחשף לשמש באופן מבוקר, במיוחד בקיץ הישראלי החזק.
חשיפה מבוקרת לשמש עד לשעה 10:00 ומשעה 18:00 היא אידיאלית, אך יש לבדוק זאת על עורכם. אם יש לכם צורך בטווח שעות קטן יותר, הגבילו את עצמכם בהתאם.
אלו הן שעות קלאסיות לעבודה בחוץ בחצר, בגינה, טיול רגלי בשכונה או על שפת הים עם המשפחה, התינוק, הכלב וכו', קריאת ספר או עיתון ליד החלון וכו'.
אם בכ"ז אתם צריכים להיות בחוץ בשעות היום יש להקפיד על כיסוי ראש מגן ועל בגדים ארוכים ועדיף בצבעים כהים שימנעו את חדירת קרני השמש החזקות מדיי אל העור.
בקיץ אנו פעילים יותר ועל כן זקוקים גם למזונות קלילים שלא יכבידו עלינו כ"כ. יש רצון לפחות מזונות מבושלים וליותר סלטים ופירות. יש רצון למזונות מקררים כמו אבטיח, מלון (שכדי לנצלם לטובתנו יש לאוכלם בנפרד מכל מזון אחר, לא כקינוח. אבטיח כארוחה בפני עצמה ומלון כארוחה בפני עצמה).
הפירות, הירקות והנבטים מכילים ויטמינים, מינרלים ואנזימים רבים שעוזרים לשמור כנגד נזקי חימצון ויש להגביר את צריכתם כדי ליצור מאגרים גדולים שלהם בגופנו.
סלט פירות קיצי מצוין למטרה זו הוא סלט פפאיה ואבוקדו בו משלבים קוביות פפאיה עסיסיות וקרירות עם חתיכות אבוקדו בלימון ומלח עשבים. שילוב הטעמים מדהים, הערך התזונתי גבוה ומותאם והמראה והפשטות מקסימים.
ישנם משקאות קיציים מעניינים שאפשר להכין (קונטרה בריאה לקולה ולקינלי), כמו משקה מלימון ונענע -לימונענע- עם /בלי ממתיק. רימונדה- משקה ממיץ רימונים (סחוט טרי/ תרכיז) עם לימון. תה צמחים קר מהצמחים האהובים עליכם, או סתם מים קרירים עם פרחי הדרים/ פרחי ורדים.
אפשר להכין גם משקה למון- גראס, זהו משקה תאילנדי מרווה ומרענן המוכן ע"י מיצוי הלמון- גראס במכונת מיצים (אפשר גם במטחנת בשר) וערבוב בבלנדר עם ממתיק וקרח.
יש גם גלידת טופו: מערבלים בבלנדר 450 גרם טופו, כוס חלב סויה, ½ כוס שמן (מכבישה קרה: אורז/ חריע/ חמניות/ תירס), כוס סוכר חום/ דבש, ¼ כוס אבקת חרובים (לגלידת חרובים)/ 2 כפות לימון+ 300 גרם תות או פרי אחר (לגלידת פירות), כפית תמצית וניל טבעית (מקורמיק) ומעט מלח. מערבלים עד לקבלת מרקם אחיד לא גושי ומקפיאים בכלי סגור לפחות ללילה.

שיהיה בתיאבון ובקרירות,
ורד לב- נטורופתית N.D.
052-8527755 04-6371296



ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב